Deklaracja dostępności

Zespół Szkolno - Przedszkolny w Jastrzębi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://bip.jastrzebiazsp.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Budynek nie posiada wind. (powód: Brak środków finansowych.)
  • Brak informacji głosowej. (powód: Brak środków finansowych.)
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych. (powód: Brak środków finansowych.)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

 


Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Marta Maria Kapusta

 Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku prowadzi główne wejście znajdujące się na wprost bramy wjazdowej na teren szkoły (były budynek gimnazjum). Jest ono ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Ponadto do budynku szkoły są jeszcze trzy wejścia - pierwsze od strony zachodniej (były budynek szkoły podstawowej), drugie od strony południowej (wejście do budynku przedszkola), trzecie od strony wschodniej wyposażone w podjazd dla wózków inwalidzkich. Przed każdym z wejść znajdują się schody. Wszystkie wejścia są wykorzystywane jako wyjścia ewakuacyjne. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.

Dostosowanie korytarzy

W budynku na parterze i pierwszym piętrze znajdują się korytarze. W korytarzach nie ma wydzielonych stref kontroli. Drogi ewakuacyjne wewnątrz budynku są oznakowane.

Dostosowanie schodów

Na końcach korytarza w budynku byłej szkoły podstawowej znajdują się klatki schodowe natomiast w budynku byłego gimnazjum klatka schodowa znajduje się pośrodku korytarza. Na klatkach schodowych zamontowane są poręcze.

Dostosowanie wind

Budynek nie posiada wind.

Dostępność pochylni

Budynek posiada 3 pochylnie: wejście znajdujące się na wprost bramy wjazdowej na teren szkoły, wejście od strony żłobka, wejście od strony wschodniej.

Dostępność platform

Budynek posiada windę zewnętrzną.

Dostosowanie parkingów

Na terenie szkoły znajduje się parking dla samochodów osobowych, miejsca parkingowe nie są oznakowane.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Brak informacji głosowej.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Nauczyciel został przeszkolony z języka migowego.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 lipca 2020 13:08
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marta Maria Kapusta
Ilość wyświetleń: 667
16 kwietnia 2021 14:56 (Marta Maria Kapusta) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
16 kwietnia 2021 14:54 (Marta Maria Kapusta) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
16 kwietnia 2021 14:53 (Marta Maria Kapusta) - Aktualizacja deklaracji dostepności.